بخشدار مرکزی اسدآباد از بهسازی و آسفالت 28 روستای بخش مرکزی اسدآباد خبر داد.

علی ترابی در گفتگو با خبرگزاری آریا، ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر،متوسط شاخص بهسازی روستاهای شهرستان اسدآباد را نسبت به میانگین استانی در رتبه پایین تری  دانست و افزود: یکی از اولویت های بخشداری مرکزی شروع فعالیت های عمرانی در سطح روستاهای این بخش بود که بعد از فراغت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر با همکاری بنیاد مسکن شهرستان عملیات عمرانی و بهسازی در سطح 18 روستای بخش مرکزی از جمله موسی آباد، وندرآباد، مزرعه بید، ایوراع، محمدآباد، شهراب، دهنو، سیاه گله، بادخوره، بوجین، قمشانه، آهوتپه، سمیران، چنار علیا، جنت آباد، دوبراله، ولی آباد و آقبلاغ آغاز گردید. 

وی گفت: در سال جاری از محل قیر یارانه ای، آسفالت ریزی معابر و خیابان های 10 روستای بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون روستاهای جنت آباد، موسی آباد، مزرعه بید، بادخوره، چنار سفلی و محمد آباد آسفالت ریزی شده اند و در تلاش هستیم که با مساعد شدن وضعیت جوی مردم  روستاهای یوسف آباد، حسام آباد، وندرآباد و چنار سفلی نیز از نعمت آسفالت بهره مند شوند. ترابی خاطرنشان کرد: به منظور هدایت آب های سطحی و همچنین فاضلاب روستایی با کمک دهیاری ها بیش از 9 هزار متر جدولگذاری در سطح بعضی از روستاها که مشکل فاضلاب داشته اند صورت گرفته است. 

بخشدار مرکزی در خصوص اشتغال روستایی گفت: تمامی جوامع روستایی به نوعی با معضل بیکاری دست به گریبان هستند و ابعاد این معضل، بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را نیز متاثر خود ساخته است، لذا روحیه کار، تلاش، مسئولیت پذیری، التزام و تعهد به پیشرفت در میان جمعیت روستاها می تواند علاوه بر رفع این مهم، توسعه و شکوفایی جوامع روستایی را نیز به همراه داشته باشد. لذا  دولت در بحث اشتغال روستایی  1500 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پایین به استان همدان اختصاص داده است که  امیدواریم شهرستان اسدآباد نیز بتوانند در جذب این تحصیلات موفق عمل نمایند. البته تا کنون 106 طرح در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و تولیدی به بانک های عامل معرفی شده که با ایجاد و راه اندازی این طرح ها نوید آینده بهتر برای مردمان خوب شهرستان اسدآباد را به همراه خواهد داشت.

وی توانمند سازی زنان روستایی یکی از مهمترین عوامل توسعه روستاها دانست و گفت: حضور زنان در عرصه های اقتصادی می تواند در ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی نقش مهمی ایفا نماید به همین منظور از ارائه برنامه های اقتصادی و تولیدی در سطح شهرستان و روستاها بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای خدمت رسانی به روستائیان حمایت خواهیم کرد.

ترابی گفت: بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها یکی از سودمند ترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است. این صنایع از میزان بیکاری های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد، لذا با توجه به کشاورزی بودن منطقه ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها لازم و ضروری است که امید واریم مسئولین استانی و شهرستانی برای ایجاد این مهم  همت گمارند.البته در سال جاری 12 کارگاه میوه خشک کنی با توجه به میزان بالای تولیدات باغی در روستاهای بخش مرکزی ایجاد شده که به منظور ارزش افزوده این تعداد کارگاه میوه خشک کنی ایجاد  صنایع بسته بندی نیز لازم و ضروری است.

بخشدار مرکزی توسعه بهداشت روستایی  یکی از مهمترین برنامه های بخشداری  و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دانست و افزود: با حمایت مسئولین شهرستان بخصوص مساعدت فرماندار نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، در سال جاری احداث پنج  خانه بهداشت، یک مرکز سلامت و 3 درمانگاه روستایی به منظور خدمات رسانی به روستائیان عزیز در بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفته و امید است در سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

ترابی در رابطه با توسعه فضای ورزشی گفت: در حال حاضر ایجاد 9 خانه ورزش در روستاهای بالای 1500 نفر و همچنین احداث مجتمع چند منظوره  ورزشی چنار سفلی با اعتبار اولیه 400 میلیون تومانی در دستور کار قرار دارد که امید است در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد. 

ترابی از سیاست های مورد توجه در روستاها را، توجه به فضاهای تفریحی  و  ورزشی برای ایجاد شادی و نشاط  در بین کودکان دانست و افزود: خوشختانه در سال جاری با اعتباری افزون بر 120 میلیون تومان 3 پارک کودک در روستاهای سیراوند، ترخین آباد و قادرآباد احداث و به بهره برداری رسید.

بخشدار اسدآباد در خاتمه ضمن تقدیر از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سخت کوش اسدآباد، همچنین از همکاری خوب دستگاه های اجرایی، معاون و همکاران خوب بخشداری، شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم خوب روستاهای بخش مرکزی که در راستای توسعه و شکوفای بخش از هیچ کوششی فروگذاری نکرده اند تقدیر و تشکر نمودند.