عصر امروز با حضور معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، فرماندار،بخشدار مرکزی اسدآباد و جمعی از مردم مسئولان شهرستان خانه بوم‌گردی آرتینا در روستای ملحمدره افتتاح شد.

 در این افتتاحیه دهیار روستای ملحمدره با اشاره به سبقه گردشگری روستای ملحمدره و موقعیت اقتصادی و وسعت آن گفت:

زارعی با اشاره‌ای به آداب‌و رسوم و آب‌وهوای روستای گردشگری ملحمدره، گفت:  این روستا به لحاظ موقعیتی که دارد در مسیر گردشگران قرارگرفته است.

وی گفت: با کمک و همت میراث فرهنگی توانسته‌ایم این خانه را ایجاد کنیم و گردشگران می‌توانند از آن در ایام مختلف سال استفاده کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم در آئین افتتاح این خانه بوم گردی با بیان اینکه این خانه بوم گردی به همت دهیار روستا و میراث فرهنگی ایجاد شده است، گفت: زمینه‌های مناسبی در روستای ملحمدره برای جذب گردشگر وجود دارد که می‌توان آن‌ها استفاده بهینه کرد را که در افزایش درآمد و مهاجرت معکوس اثر بسزایی خواهد داشت.

حسین افشاری به محیط  و چشم‌انداز طبیعی خیره‌کننده روستاهای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی اشاره کرد و گفت: برای توسعه خانه‌های بوم گردی در این روستا هر آنچه که ظرفیت وجود داشته باشد استقبال و حمایت خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه روستای ملحمدره دارای اندکی مشکلات زیرساختی ازجمله فاضلاب است، گفت:  حل این مشکل  در اولویت فرمانداری و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سعی بر مرتفع نمودن این مشکل‌داریم .

 معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز از ایجاد این خانه بوم گردی ابراز خرسندی کرد و گفت: باید همه توان خود را برای جذب گردشگر در زمینه ایجاد خانه بوم گردی به کار ببندیم.

بهمن نامورمطلق با اشاره به ساخت‌وسازهای جدید در روستاهای هدف گردشگری گفت: این تغییر خانه‌ها در این روستاها زخمی بر منظره روستاست که از آن جلوگیری کرد.