صبح دیروز علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد به همراه فرماندار محترم شهرستان، ریاست محترم بنیاد مسکن شهرستان و ریاست اداره برق شهرستان از روند بهسازی روستاهای دوبراله،آهوتپه و سیاهگله بازدیدی به عمل آوردند.


حسین افشاری فرماندار شهرستان اسدآباد در حاشیه این  بازدید بیان داشتند که امسال در شهرستان اسدآباد ٢٠ روستا در برنامه‌های بهسازی فاز اول قرار گرفته که تا کنون در سه روستا عملیات بهسازی آغاز شده و در ١٧ روستا نیز مقدمات کار در حال فراهم شدن است.

وی با بیان اینکه میزان بهسازی روستاهای شهرستان به نسبت متوسط استان از درصد پایینی برخوردار است، تصریح کرد: با بهسازی ٢٠ روستای در دستور کار قرار گرفته سالجاری، میزان متوسط بهسازی روستایی شهرستان به متوسط استانی خواهد رسید به طوریکه پیش‌بینی می‌شود بهسازی ٢٠ روستای فوق تا اواخر پاییز پایان یابد.

افشاری تأمین اعتبار عملیات بهسازی روستاهای فوق را لازم دانست و بیان کرد: اعتبارات سال ٩۶ هنوز ابلاغ نشده اما عملیات بهسازی ٢٠ روستا فعلا به شکل دیون با استفاده از ماشین‌آلات بنیاد مسکن و مصالح از محل اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها با همکاری بخشداری در حال انجام است.

فرماندار اسدآباد خاطرنشان کرد : امروز با توجه به اینکه خدمات اولیه و زیربنایی وارد روستاها شده، بحث بهسازی و بهبود عبور و مرور و هدایت آب‌های سطحی و جاری سطح روستاها مهم است.

وی گفت: قطع به یقین با هدفگذاری انجام شده عملیات بهسازی این ٢٠ روستا با مدیریت خوب بخشداری و بنیاد مسکن و با استفاده از حداکثر ظرفیت این ادارات تا اواخر پاییز سالجاری به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد: مردم روستاهای دوبراله، آهوتپه و سیاه‌گله نیز به صورت داوطلبانه همکاری  موثری نسبت به تعریض معابر داشته‌اند.

افشاری در ادامه با اشاره به همکاری ادارات خدمات‌رسان عنوان کرد: در حال حاضر شرکت برق شهرستان به صورت تعهدی در حال جابجایی تیر برق‌ها و تأسیسات برقی در مسیر تعریض معابر روستاهای فوق است.

در ادامه علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد تعداد روستاهای بخش مرکزی اسدآباد را ۶٣ روستا عنوان کرد و       افزود:از این تعداد، ۵٨ روستا بالای ٢٠ خانوار جمعیت است.                                                           
وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون در ٩ روستای بخش مرکزی به صورت کامل بهسازی انجام گرفته، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به مشارکت بنیاد مسکن و بخشداری در راستای بهسازی ٢٠ روستای بخش مرکزی، ۴٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها هزینه شود.
وی خاطر نشان کرد: تسطیح عبور و مرور و بسترسازی برای آسفالت از جمله اقداماتی است که در راستای بهسازی ٢٠ روستا انجام خواهد شد.
ترابی همچنین از آغاز اقدامات عمرانی توسط دهیاری‌ها در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و گفت: در ۴ روستای بخش مرکزی بحث عمرانی از جمله جدولگذاری، دیوارکشی دهیاری، لکه‌گیری آسفالت و احداث ساختمان آتش‌نشانی چنارعلیا در حال انجام بوده و انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ۵ روستا بخش مرکزی نیز در دست است.