علی ترابی  بخشدار مرکزی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سید جمال؛ با اشاره به اینکه بخش مرکزی اسدآباد در قالب 68 روستا تعریف‌شده است، اظهار کرد: از این تعداد 58 روستا بالای 20 خانوار هستند و حدودا" 9 روستا نیز خالی از سکنه است.

 وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان یکی از مشکلات برخی از روستا کمبود آب شرب است که امسال 8 روستا درگیر این مشکل شده بودند، افزود: با تلاش آبفار کلیه روستاها  از نعمت آب بهره‌مند هستند.

 بخشدار مرکزی اسدآباد  از حفر چاه جدید در روستای دهگلان با مشارکت مردم خبر داد و گفت: در برخی از روستاها به دلیل فرسودگی لوله آب مشکل آبرسانی پیش می‌آمد.

 وی بابیان اینکه از ابتدای فصل عمرانی حدود 11 روستای بخش مرکزی از نعمت بهسازی بهره‌مند شدند، گفت: علی‌رغم کمبود اعتبارات اجرای طرح‌های در 10 روستا انجام‌شده است.

 ترابی ادامه داد آسفالت معابر روستایی با تخصیص 765 قیر یارانه‌ای رایگان انجام شد، گفت: با پیمانکار عقد قرارداد شده که در 8 روستای پرجمعیت ازجمله وندرآباد و چنارسفلی پروژه جدول‌گذاری و پاک‌سازی جداول در دستور کار قرارگرفته به دهیاران هم اعلام‌شده است.

 وی با اشاره به آغاز به کار شوراهای دوره پنجم در روستاها، گفت: درمجموع 53 روستا دارای شورا 38 روستا دارای دهیاری است که 90 درصد از دهیاران تعیین تکلیف شدند.

 بخشدار مرکزی اسدآباد یکی از دلایل مهاجرت روستائیان را نبود اشتغال برای جوانان دانست و گفت: در همین راستا دولت با پرداخت تسهیلات در زمینه کارآفرینی جوانان در روستا اقدام کرده است.