جلسه نشست هماهنگی شوراها و دهیاری‌های بخش مرکزی اسدآباد به ریاست علی ترابی بخشدار مرکزی و با حضور فرماندار محترم شهرستان، جانشین محترم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ، جانشین محترم پلیس را همدان کرمانشاه، رئیس محترم صندوق بیمه روستایی و عشایری ، روسای محترم شورای اسلامی روستاهای بخش و دهیاران با سه رویکرد پیشگیری از سرقت و امنیت روستاها ، بررسی نقاط حادثه خیز جاده های روستایی و بیمه روستایی و عشایری در فرمانداری اسدآباد برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد در این نشست با تاکید بر جایگاه موثر و قابل توجه نیروهای نظامی و انتظامی در حفاظت از امنیت و آرامش کشور گفت: عملکرد این قشر تاثیرگذار نشان داده است که آنان به هیچوجه اجازه دست درازی دشمنان به این مرکز و بوم را نخواهند داد.

وی روستاها را موتور محرک اقتصاد کشور دانست و افزود: تقویت کار و اشتغال و تولید در روستاها نقش بسزایی در پیشگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها داشته است.

حسین افشاری بر ضرورت فعالیت شوراها و دهیاری‌ها در حوزه ایجاد امنیت و ثبات در روستاها تاکید کرد و گفت: شوراها و دهیاری ها نمایندگان دولت در روستاها هستند و باید این موارد مهم را مورد توجه قرار دهند.

فرماندار اسدآباد درادامه بیان داشتند که بحث افزایش هزینه‌های تخلفات رانندگی، افزایش نظارت‌ها با نصب افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی از مهمترین برنامه‌های پلیس راهور برای تقویت ایمنی در جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ ‌سازی در حوزه حمل و نقل است، اظهار کرد: باید در زمینه حمل و نقل فرهنگ ‌سازی شده و تلاش شود که رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد نیز در این جلسه خواستار توجه هرچه بیشتر اعضای شورا و دهیاران به حفظ امنیت روستا شد و از آنان خواست درخصوص هر موردی که امنیت روستا را با تهدید مواجه می کند به بخشداری اطلاع رسانی کرده و روزانه به بخشداری گزارش دهند.

وی در خصوص نقاط حادثه خیز جاده های روستایی گفت: رفع نقاط حادثه‌ساز، ایمن‌سازی و تقویت روشنایی‌ها برای امن‌تر شدن جاده و پیشگیری از تصادفات از اولویت‌ها است

بخشدار مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به جان و مال مردم مسئولیت دارند و باید همه ظرفیت را در راه حفظ امنیت و آرامش مردم به کار بگیرند، بنابراین حذف نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تصادف و تلفات انسانی باید با تعامل کلیه دستگاههای اجرایی صورت گیرد.

علی ترابی در ادامه در خصوص بیمه روستایی بیان داشتند در حال حاضر ٢٠٠ خانوار در شهرستان اسدآباد از صندوق بیمه روستایی مستمری دریافت کرده و امسال ١٠٠ خانوار نیز به تعداد بازنشستگان صندوق بیمه روستایی این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود شرایط سنی در صندوق بیمه برای روستائیان خاطرنشان کرد: دهیاران در کنار کارگزاران در سطح روستاهای بخش مرکزی با اطلاع‌رسانی در راستای مزایای صندوق بیمه روستائیان از نقش موثری در رشد و ارتقاء تعداد خانوارهای تحت پوشش این صندوق خواهند داشت.

چگونگی امنیت روستا ، رفع نقاط حادثه خیز ، بیمه روستایی و نحوه برقراری تعامل شوراها و دهیاران و بخشداری در این خصوص در جلسه مذکور تبیین شد.