علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه گردشگری و رونق محصولات باغی شهرستان اسدآباد عنوان کرد.

وی ضمن مهم خواندن دستاورد جشنواره های مختلف در اقتصاد شهرستان اسدآباد گفت: جشنواره آلو با همکاری بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد در روستای ملحمدره و با حضور مهمانان استانی و شهرستانی برگزار می گردد.

بخشدار مرکزی اسدآباد همچنین از برپای نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در سالن شهید راحمی این شهر خبرداد و گفت: این نمایشگاه با هدف  تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی در خصوص نقش گردشگری در توسعه روستاها گفت: علی رغم این که روستای ملحمدره به عنوان روستای هدف گردشگری در بخش مرکزی معرفی شده است اما هنوز زیرساخت های آن برای این مهم آماده نیست و تا رسیدن به استاندارد های لازم فیصله زیادی دارد.

ترابی چرخه تولید و اشتغال را کلید مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: با برنامه ریزی و فعالیت‌های که دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات و عبور از موانع توسعه کشور دارد می توان به توسعه اشتغال پایدار بیش از گذشته امیدوار بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در روستاهای بخش مرکزی اسدآباد اشاره کرد و اظهار داشت: طی شش ماهه سال جاری در 10 روستای این بخش عملیات بهسازی صورت گرفته است.

ترابی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه و فراهم شدن امکانات رفاهی در 8 روستا عملیات آسفالت معابر و خیابان ها و در7 روستا نیز جدول گذاری انجام شده است.

بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: اگر زیر ساخت ها و امکانات رفاهی و همچنین اشتغال پایدار در روستاها فراهم شود قطعا در آینده شاهد مهاجرت معکوس روستائیان خواهیم بود هر چند که در بعضی از روستاهای بخش مرکزی شاهد بازگشت روستائیان به وطن خود هستیم.

وی یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها را نبود اشتغال پایدار و کمبود امکانات رفاهی و آموزشی دانست و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید انتظار می رود رونق کسب و کار در روستاها بیش تر از گذشته مشهود و قابل لمس گردد.

ترابی ارائه تسهیلات ارزان قیمت در طرح توسعه کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارائه این گونه تسهیلات می تواند شکوفایی روستاها و بخش کشاورزی را فراهم نماید.

بخشدار مرکزی ایجاد صنایع تبدیلی و لبنی را در اسدآباد مهم خواند و گفت: با توجه به پتانسیل بالای بخش کشاورزی فراهم نمودن زمینه های ایجاد صنایع تبدیلی می تواند اقتصاد شهرستان را متحول سازد.

خاطرنشان می شود جشنواره آلو روز پنجشنبه 20 مهرماه سال جاری در روستای ملحمدره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می شود.