عصر امروز به مناسبت هفته دولت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان به همراه فرماندار محترم شهرستان ،معاون و بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات شهرستان با اقشار مختلف مردم در سالن کانئن پرورشی فکری کودکان دیدار داشتند.

علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد به عنوان اولین سخنران با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون برای دولت تدبیر و امید دکتر روحانی ضمن عرض سلام و خیر مقدم و تبریک به دولتمردان  یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند و بیان داشتند بحمدالله دولت تدبیر و امید توانست در دولت یازدهم به وعده ها و قول های خود جامعه عمل بپوشاند و خدمات بسیار ارزشمندی در کشور انجام شد؛یکی از این اقدامات در حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول نظام سلامت بود و خواسته حضرت امام (ره) و مقام معطم رهبری(مدظله عالی) که فرمودند باید به جایی برسیم که بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد ؛ امروز در حوزه اقتصادی شاهد  کاهش نرخ تورم و تثبیت آن ،ارتقا و رشد اقتصادی در حوزه سیاست خارجی و تعامل با کشورهای دنیا و ازبین بردن ایران هراسی  هستیم.

وی گفت که در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی پروژه های با حضور معاون محترم ریاست جمهوری ،استاندار محترم و معاونین  محترم ایشان در پهار روز کاری در خدمت عیزان هستیم که در شهرستان به همت فرماندار ساعی و تلاشگر . مدیران و حمایت نماینده محترم شهرستان شاهد افتتاح دویست میلیارد تومان پروژه هستیم که در مقایسه با سالهای گذشته بی سابقه بوده و حتی در مقایسه با شهرستانهای استان از ضریب  چهار برابری برخوردار است.

محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: تنها 200 تا 300 میلیارد تومان پروژه به مناسبت هفته دولت در سطح استان همدان کلنگ‌زنی می‌شود که بیشتر این طرح‌ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: چندین برابر بودن طرح‌های افتتاحی به نسبت طرح‌های کلنگ‌زنی در 4 سال گذشته نشان از آن دارد که پروژه‌هایی که از درصد پیشرفت فیزیکی بالاتری برخوردار هستند، زودتر به بهره‌برداری برسند تا آثار این طرح و پروژه‌ها در گردش اقتصادی قرار گیرد و پروژه‌های جدیدی تعریف و آغاز شود.

عراقی تصریح کرد: طرح‌های کلنگ‌زنی طی چهار سال اخیر تنها در حد رفع نیاز بوده و پروژه‌های افتتاحی بیش از کلنگ‌زنی است.

وی با مهم برشمردن اقتصاد مقاومتی گفت: باید در بحث اقتصاد مقاومتی سعی بر آن شود بهره‌وری در پروژه‌ها را افزایش داده و از منابع محدود حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

عراقی با تأکید بر اینکه باید در پروژه و طرح‌ها کیفیت در کار کنترل و نظارت شود، افزود: مساکن مهر از جمله طرح‌هایی بود که با نیت خیر انجام گرفت اما در مرحله‌ای از کار نیت خیر به گرفتن مدال تبدیل شد که این امر از کیفیت کار کاست و امروز معضلات عدیده‌ای را موجب شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم در ادامه از افتتاح 62 طرح مختلف به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری افزون بر 201 میلیارد تومان در شهرستان در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

حسین افشاری با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی در شهرستان بسیار کم است، گفت: تنها پروژه‌هایی را در شهرستان در مرحله کلنگ‌زنی قرار می‌دهیم که دارای نقدینگی باشند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره با پیشرفت فیزیکی بالا در اسدآباد برای افتتاح و بهره‌برداری از اولویت برخوردار بوده‌اند.

افشاری با بیان اینکه نیروهای شهرستان حول محور توسعه شهرستان ساماندهی شده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای کار پروژه‌ها و طرح‌های سطح شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌های کاریم بوده است.