اراضی کشاورزی روستای «دهنو» به نمایندگی از ۲۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اسدآباد، به سیستم نوین آبیاری تجهیز شدند

.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح آبیاری تحت فشار تاکنون، ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان اسدآباد به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: در سال جاری، ۲۲ طرح‌ آبیاری تحت فشار به میزان ۳۶۱ هکتار با اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال در روستاهای تابعه این شهرستان افتتاح شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: از این میزان اعتبار، ۱۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات و کمک‌های دولتی به صورت بلاعوض بوده و مابقی آورده متقاضیان در راستای این طرح بوده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲۹۶ طرح آبیاری بارانی، ۲۸ طرح قطره ای و تیپ و کم فشار با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

بیرنگ افزود: حسام‌آباد، وندرآباد، نجف‌آباد، موسی‌آباد، ولی‌آباد و دهنو از جمله روستاهای تابعه شهرستان هستند که این تعداد آبیاری تحت فشار در این روستاها به بهره‌برداری می رسد.

وی به هدف اجرای این طرح ها اشاره و عنوان کرد: افزایش راندمان آب مصرفی، افزایش عملکرد در واحد سطح، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان نمونه ای از اقدامات است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این تعداد پروژه برای ۱۰۳ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای پیرشمس‌الدین با ظرفیت ۹ تن و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال از محل سهم آورده متقاضی با اشتغال زایی ۳ نفر در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه آبرسانی به روستای گذر کجین دومین طرحی بود که در چهارمین روز از هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرشرکت آبفای روستایی شهرستان اسدآباد در افتتاح این طرح گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۳۸۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

احد احدی اکمل افزود: این طرح شامل چهار بخش شبکه داخلی، بهسازی و مسقف نمودن مخزن ۲۵۰ متر مکعبی، یک فقره اصلاح وبهسازی و مسقف نمودن مخزن قدیمی روستا با ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب با کمک خیرین و مشارکت مردمی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه مکانیکی با مشارکت مردم بوده است.

احدی اکمل عنوان کرد: اجرای شبکه توزیع به طول ۸۲۰۰ متر لوله پلی اتیلن همراه با استاندارد سازی انشعابات انجام شده است