بخشدار مرکزی اسدآباد با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم روستایی گفت: به همت دولت یازدهم عملیات بهسازی 6 روستای محروم و دورافتاده این شهرستان به اتمام رسید.

 

علی ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عملیات بهسازی در روستاهای سیاهگله، دوبراله، قوش تپه، سمیران، آق بلاغ و آهوتپه با اعتبار چهار میلیارد ریال با مشارکت دهیاران و بنیاد مسکن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی از شاخص های توسعه یافتگی است خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر بهبود بافت روستا و تسهیل تردد اهالی موجب ساماندهی ساخت و سازها و ارتقای سطح بهداشتی، رفاه و آسایش مردم خواهد شد.

بخشدار مرکزی اسدآباد با بیان اینکه تاکنون 16 روستای بخش مرکزی از طرح بهسازی برخوردار شده است گفت: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال در 30 روستای دیگر نیز شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.
ترابی تصریح کرد: بهسازی علاوه برتوسعه و عمران روستاها و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی در مهاجرت معکوس روستائیان نیز موثر بوده است

وی همچنین با اشاره به منابع محدود مالی دولت برای اجرای طرح های عمرانی در روستاها گفت: مشارکت مردم می تواند روند بهسازی روستاهای شهرستان اسدآباد را سرعت ببخشد.

عملیات بهسازی روستاها شامل احداث پیاده رو، جدول گذاری، آسفالت خیابان و کوچه ها، نورپردازی معابر، احداث پارک و فضای سبز است.

شهرستان اسدآباد با 100 هزار نفر جمعیت و 99 روستا در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.