بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: روستای چنارسفلی اسدآباد با توجه به تقسیمات و ضوابط، شرایط تعریف شده در قانون را برای شهر شدن دارد.

علی ترابی بیان داشتند با چنین شرایطی روستای چنارسفلی  در صورت پیگیری می‌تواند به عنوان شهر معرفی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر روستای چنارسفلی اسدآباد به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستا در شهرستان اسدآباد دارای ۴۵٠٠ نفر جمعیت است.

ترابی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم از نظر فرهنگی، عمرانی و اجتماعی را در این روستا فراهم کرد، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی امکانات و خدمات خود را باید به سمت این روستا هدایت کنند تا برخی نواقص و کمبودهای این روستا جبران شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان پایلوت و مرکز نمونه بر روی این روستا در حال کار هستیم، افزود: برای ارتقای همه‌جانبه توسعه روستای چنارسفلی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، در راستای خلاقیت این روستا را باید آماده کرد.

وی با بیان اینکه برای این روستا دو کمیته شورای فرهنگ عمومی و مبارزه با موادمخدر برای رفع آسیب‌های اجتماعی فعال است، تصریح کرد: هم‌اکنون روند توسعه و عمران روستای چنار در حوزه فرهنگی و اجتماعی با همکاری بخشداری و سپاه پاسداران و دیگر ادارات ذیربط به صورت جدی در حال پیگیری است.

 بخشدار مرکزی اسدآباد یادآور شد: آسیب‌شناسی فرهنگی روستا، استفاده بهینه از امکانات و فضاهای فرهنگی و ورزشی موجود در روستا و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع معضلات روستا از اهداف تشکیل کارگروه شورای فرهنگ عمومی این روستا است.

ترابی در ادامه از تخصیص ۴٠٠ میلیون تومان برای آغاز احداث و عملیات اجرایی پروژه سالن ورزشی چندمنظوره این روستا خبر داد و اظهار کرد: درمانگاه روستای چنارسفلی با ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی  با اعتبارات و بودجه پیش‌بینی شده امسال، ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. برای این درمانگاه براساس برنامه‌ریزی انجام شده یک پزشک بیتوته درنظر است.

وی با اشاره به اعتباری افزون بر ١۵٠ میلیون تومان در راستای ساخت و بازسازی امامزاده هادی این روستای پایلوت شهرستان گفت: مقرر شده است در راستای توسعه  فرهنگی و ورزشی در این روستا، ورزش و جوانان و مجموعه سپاه فعالیت خود را در حوزه ورزش و جوانان فعال‌تر کنند.

ترابی با اشاره به وجود ۶ مسجد در سطح روستا عنوان کرد: به‌زودی تعداد روحانیون روستا از یک روحانی به ۴ روحانی افزایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ در حال حاضر روستای چنارسفلی اسدآباد به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستا در شهرستان اسدآباد دارای ۴۵٠٠ نفر جمعیت بوده و به عنوان روستای پایلوت و مرکز نمونه در راستای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، بر روی این روستا مسئولان طی سال‌های اخیر  در حال کار و اقدام هستند.