علی ترابی بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشتند اعلام کردند۵٠ درصد روستاهای بخش مرکزی اسدآباد تحت پوشش مجتمع های آبرسانی می باشند

علی ترابی اظهار داشتشهرستان اسدآباد دارای ١٠ مجتمع آبرسانی می باشد که از این تعداد ۶ مجتمع در بخش مرکزی قرار گرفته است

وی گفتبخش مرکزی اسدآباد با ۶٨ روستا دارای ۵ مجتمع آبرسانی فعال ویک مجتمع آبرسانی دردست احداث بوده که این تعداد مجتمع نیمی از روستاهای این بخش را تحت پوشش قرار داده است

ترابی با بیان اینکه در بخش مرکزی ١۵ روستا از جهت آبرسانی خودگردان بوده و تحت پوشش آبفا روستایی و مجتمع های آبرسانی نیستند، افزوددرحال حاضر در روستاهای این بخش هیچ روستایی دارای مشکل آب رسانی نبوده وموردی از جهت آبرسانی از طریق تانکر وجود ندارد.

وی مجتمع آبرسانی جنت آباد،ترخین آباد ،سیاه گله ،قره بلاغ ،چنارعلیا را به عنوان مجتمع های فعال این بخش برشمرد، و خاطر نشان کردمابقی روستاها نیز تحت پوشش آبفا روستایی می باشند.

ترابی درادامه کل راههای آسفالته روستایی بخش مرکزی اسدآباد را شامل ٢٠٠ کیلومتر اعلام کرد و گفتتنها ٢٣ کیلومتر راه شوسه و خاکی در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان وجود دارد و کلیه روستاها دراین بخش دارای راه آسفالته هستند.
بخشدار مرکزی اسدآباد با بیان اینکه از ۶٨ روستای بخش مرکزی ۵٢ روستا دارای دهیاری فعال است تصریح کردبیش از ٨۵ درصد روستاهای بخش مرکزی دارای دهیاری بوده و بیش از ٩٠ درصد جمعیت این بخش تحت پوشش دهیاری ها می باشند.
ترابی با اشاره به اینکه کلیه روستاهای بالای ٢٠ خانوار بخش مرکزی اسدآباد از نعمت گاز رسانی برخوردارند ،اظهار داشتاز تعداد ۶٨ روستای این بخش ١۶ روستا زیر ٢٠ خانوار بوده که این تعداد روستا به دلیل خالی از سکنه بودن و یا تعداد پایین خانوارها فاقد گاز خانگی هستند.

بخشدار مرکزی اسدآباد اضافه کرددر حال حاضر کلیه روستاهای بخش مرکزی از خدمات لازم آب و  برق و  تلفن و گاز خانگی بهره مندند.

وی در ادامه از وجود ٨ معدن در بخش مرکزی اسدآباد خبر داد وگفتمعادن سنگ آهن ،سیلیس،فلدسپات،شن از جمله معادن فعال این بخش بوده که توجه به این امر با برنامه‌ریزی لازم از سهم مهمی در امر اشتغال و تولید جوانان روستاهای بخش مرکزی و نیز منطقه می‌تواند برخوردار باشد.