جلسه آموزشی توجیهی ویژه نامزدهای شوراهای اسلامی بخش‌های مرکزی و پیرسلمان اسدآباد با حضور مسئولین محترم شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 در این جلسه علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد ضمن درود و سلام به ارواح طیبه شهدا ، امام شهدا ، آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، آرزوی توفیق روز افزون برای خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی  و عرض سلام و خیر مقدم  به حاضرین در جلسه با  اشاره به اینکه انتخابات بزرگترین رخداد سیاسی در کشور ایران است، اظهار کرد: در واقع یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی استقرار حکومتی است که به واسطه رأی و درخواست مردم به وجود می آید.

 علی ترابی به فلسفه وجودی شوراها اشاره کرد  گفت: شورا و مشورت در قانون اساسی و اصل هفتم این قانون به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در امور کشور بوده که بر آن تأکید فراوان شده است و با اشاره به اینکه مسئولان ملزم به اجرای تصمیمات شوراها در سطح شهر و روستاها هستند، گفت: در دهه‌های گذشته تشکیل شورا قانونمند نشده بود و با وجود این انقلاب و پای کار آمدن مردم قوت بیشتری گرفت.

 بخشدار مرکزی اسدآباد شورا را حلقه اتصال بین مردم و مسئولان خواند و افزود: این شوراها می‌توانند با کمک و مشورت مدم درتوسعه روستاها مشارکت کنند ایشان با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات در انتخابات، گفت: مقدمات برگزاری انتخابات امسال از 25 اسفندماه سال گذشته توسط ستاد انتخابات شهرستان آغاز شده است و با ثبت نام افراد داوطلب و تایید صلاحیت‌ها مارحل بعدی که معرفی و تبلیغات است، در دستور کار قرار خواهد گفت.

ترابی از کاندیداهای شوراها در روستاها خواست با رعایت قانون نسبت به تخریب یکدیگر پرهیز کرده و انتخاباتی سالم را برای روستاهای خود رقم بزنند ایشان از اهالی روستاها هم خواست تا نسبت به انتخاب افراد دین‌مدار، متدین و افرادی که توان برنامه‌ریزی در روستاها داشته باشند، اقدام خواهندکرد.

 در ادامه دادستان شهرستان اسدآباد هم با قدردانی از حضور کاندیداهای شوراها در انتخابات، گفت: این حضور نشانه تأیید نظام است و با بیان اینکه باید انتخابات همراه با امنیت و آرامش برگزار شود، گفت: باید اخلال گران در برگزاری انتخابات به هر شکلی که باشد، برخورد قانونی خواهد شد.

وی به جرائم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: خرید و فروش آراء در انتخابات ممنوع، جرم و از نظر شرعی حرام است و بیان داشتند که تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی قبل از اعلام رسمی تبلیغات خلاف قانون است و تبلیغات زودهنگام محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد هم با اشاره به ایام فرارسیدن انتخابات در سالجاری، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد به لحاظ امنیتی مسئله خاصی نیست و نیروی انتظامی تضمین کننده سلامت و امنیت انتخابات خواهد بود.

جمشیدی با بیان اینکه با افراد متخلف و بر هم زننده انتخابات و افشارگران اخبار و اطلاعات کاندیداها برخورد خواهد شد، گفت: گزارشهایی از حضور افراد از دیگر شهرستان در روز انتخابات داشته ایم که کاندیداها باید بدانند که از ورود این نوع افراد جلوگیری خواهد شد.

معاون فرماندار هم با تأکید بر اخلاق‌مداری در انتخابات از سوی کاندیداهای شوراها، اظهارکرد: حضور در انتخابات و کاندیداتوری در شورا یک مسئولیت است که در واقع این مسئولیت پاسخگویی به سه نسل گذشته، حال و آینده خواهد بود؛ بنابراین افراد کاندیدا باید مراقب باشند ایشان با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب در خصوص حق الناس بودن آرای مردمی، گفت: رعایت این حق الناس نه تنها بر عهده برگزار کنندگان انتخابات بلکه برای نامزدهای شوراها یک امر مستلزم استو در پایان با بیان اینکه کاندیداهای شوراها یک ضلع انتخابات را تشکیل میدهند، افزود: باید همه برای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و پرشور مشارکت کنند