نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی اسدآباد به ریاست علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد و با حضور مدیر کل محترم دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، معاونین محترم دفتر امور روستایی و شوراها،دهیاران محترم بخش و مسئولین محترم امور مالی دهیاریهای بخش در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تشکیل جلسه داد.


در این نشست بخشدار مرکزی اسدآباد دهیاران را نمایندگان دولت در روستاها خواند و اظهار کرد: باید دهیاران جایگاه واقعی خود را بشناسند و با این شناخت نسبت به حل مسائل و مشکلات روستاها  گام بردارند.

 علی ترابی با اشاره به اینکه هنوز جایگاه واقعی دهیاران برای حل مشکلات مردم در ادارات شناخته شده نیست، گفت: ارتباط گیری دهیار با فرماندار در این شهرستان به راحتی انجام می‌شود و این در حالی است که با مسئولات اداراتی چون ادارات خدمات رسان مشکل است و این ضعف دهیار را می‌رساند. 

وی با بیان اینکه دهیاران باید اولویت شغلی‌شان همین رسیدگی به امور روستایی باشد و در غیر این صورت بودنشان در دهیاری بی اثرخواهد بود، از آنان خواست نسبت به ارائه پروژه‌های در دست اجرا به بخشداری اقدام کنند.

 ترابی به میزان بهسازی روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: دهیاران برای امر بهسازی و تقویت این حوزه باید همکاری و هم افزایی خوبی با بنیاد مسکن داشته باشند.

 مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هم با اشاره به خدمات دولت تدبیر در روستاها، اظهار کرد: 8 سال از عمر نظام در تصمیم گیری احساسی گذراندیم و باید برای توسعه و آبادانی روستاها از اینگونه تصمیمات نداشته باشیم.

 سید فریدون عربی با بیان اینکه دولت در سه سال گذشته 213 میلیارد تومان به دهیاری‌ها پرداخت کرده است، گفت: باید منابع دهیاری تنها در بخش عمران هزینه شود تا رضایت مردم از دولت و دستگاه حاکمیتی را دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به گلایه های برخی از شوراها نسبت به عملکرد ضعیف دهیاران، گفت: در لایحه ای که تقدیم مجلس شد، وضعیت دهیاران تعیین تکلیف شد و وضعیت بسیاری از دهیاران مشخص شد و امیدورایم آقای روحانی در ادامه مسیر بتواند این امر را محقق کند.