صبح امروز جلسه هم اندیشی و معارفه دهیاران بخش مرکزی اسدآباد به ریاست علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد و با حضور معاون محترم بخشداری ، کارشناسان محترم بخشداری و دهیاران محترم بخش در محل فرمانداری اسدآباد برگزار شد

در این جلسه علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد ضمن درود و سلام به ارواح طیبه شهدا ، امام شهدا ، آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، آرزوی توفیق روز افزون برای دولت خدمتگزار  و خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی  و عرض سلام و خیر مقدم  به حاضرین در جلسه بیان داشتند که دهیاران به عنوان نماینده دولت و بازوی توانمند بخشداری ها نقش بسزایی در روستا دارند دهیاران باید کارکرد و خدمات دولت را برای مردم تشریح کنند چرا که دولت کارهای بسیار خوبی انجام داده که متوان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد که به عنوان یک طرح بزرگ با تمام مشکلاتی که در کشور وجود داشت به بهترین شکل اجرا شد و برای مردم آسایش و آرامش را به همراه داشت.

ایشان در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کردند  و با بیان اینکه در بخش مرکزی اسدآباد 68 روستا وجود دارد، اظهار داشت: شرایط ثبت نام در انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی در این بخش برای 13 روستای بالای 20 خانوار دیپلم و برای 45 روستای دارای سواد خواندن و نوشتن است؛از 68 روستای بخش مرکزی در 10 روستا به دلیل اینکه جمعیت زیر 20 خانوار است انتخابات شوراها انجام نمی‌شود.

ایشان با بیان اینکه در بخش مرکزی اسدآباد 307 نفر داوطلب درانتخابات دوره پنجم شورای اسلامی روستا در سامانه انتخابات ثبت شده اند؛ این در صورتی است که به 187 نفر شورای اسلامی در بخش احتیاج است از میان ثبت نامی های شورای اسلامی 298 نفر مرد و 8 نفر خانم به ثبت رسیده اند

ترابی با اشاره به تشکیل فلسفه شوراها که مطابق قانون، شرع و اسلام بر اساس مشورت است، اذعان داشت: باید اعضای شوراهای اسلامی توجه بیشتری به مشکلات مردم داشته و با تشکیل جلسات مشورتی با مردم برای حل آن مسائل روستاها و شهر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه منتخبان مردم در شوراها باید بعد از اخذ رای اعتماد از مردم با هم‌اندیشی، دلسوزی و متعهدانه وقت بیشتری را برای حل مسائل و مشکلات جامعه بگذارند، افزود: آنان باید بر اساس قانون و آئین‌نامه شوراها از مسئولان نهادها و ادارات در راستای حل مشکلات روستا و شهر همکاری بخواهند.

بخشدار مرکزی اسدآباد با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در صدد هستند که با ایجاد ناامنی بین مردم از حضور آنان در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با تشویق و ترغیب مردم برای حضوری گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها توطئه و ترفندهای دشمنان را خنثی کنیم که این مهم نیاز به همکاری شما دهیاران در روستاها دارد.

در ادامه ایشان از عوامل بخشداری و دهیارانی که در امر ثبت نام شوراها کمک کردند و تلاش شبانه روزی در این مدت داشتند تقدیر و تشکر نمودند.

علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد دهیار را مدیر خدمترسانی به روستا عنوان و تصریح کرد:هدف خدمت به مردم و ملاک عمل نیز رعایت قوانین است که دهیاران نماینده نظام اسلامی و کلیت دولت در روستاها هستند که باید بر اساس قانون عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر در روستاها عناصری همانند دهیاران و شوراهای اسلامی نبودند فضای مدیریتی روستاها چگونه خواهد بود، افزود: سفارش بزرگان جمهوری اسلامی و کلیات دولت توجه و رسیدگی به امور روستائیان است.

ترابی با بیان اینکه امور روستائیان در گذشته مترادف با امور محرومین بود، تصریح کرد:امروز زندگی در روستاها  فقط مختص محرومین نیست و فضا و محیط زندگی در روستاها است که افراد را جذب به خود میکند و ساخت و سازهای جدید و مدرن در روستاها هم شاهد این امر است که همه افراد میل به زندگی در روستاها را دارند.

بخشدار مرکزی اسدآباد با اشاره به فضای خدمترسانی نظام شاهی که فضای عمران و آبادی روستاها نبود،عنوان کرد:سیاستهای رژیم گذشته بر این بود که فقر آگاهی و دانش عمومی چپاول از اموال مردم را راحتتر و اربابان زورگو ثمره تلاش کشاورزان را آسودهتر به غارت میبرند؛ ایشان از دهیاران خواست که در خدمت رسانی هر چه بهتر اهالی روستا تلاش دو چندان داشته باشند.

در ادامه جلسه معاون محترم بخشدار جناب آقای حسین پور و کارشناس بخشداری جناب غلامی هرکدام مطالبی را بیان نمودند و در پایان جلسه هر کدام از دهیاران پس از معرفی خود پاره ای از مشکلاتی که در روستا وجود داشت را بیان کردند و علی ترابی بخشدار مرکزی اسدآباد هم در خصوص برطرف کردن این مشکلات به دهیاران اطمینان خاطر دادند.